Sunday 22 May 2011

Kenyataan Futuwwah berhubung tragedi tanah runtuh di Rumah Anak Yatim dan Hidayah Madrasah At-Taqwa Kampung Sungai Gahal

 

 “(yaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan: "Inna lillaahi wa innaa ilaihi raaji'uun”

(Surah Al-Baqarah [2]:156)

 

Pihak Futuwwah mengucapkan “takziah” dan “innalillah wainna ilaihi raji’un”  kepada semua penghuni Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah At-Taqwa Kampung Sungai Gahal, Hulu Langat di atas tragedi tanah runtuh yang menimpa penempatan mereka, serta kematian yang menimpa beberapa sahabat-sahabat mereka.

 

Hiba rasanya melihat penderitaan mereka ini, yang sudahlah tidak lagi “berpunya”, diuji pula oleh Allah dengan musibah yang maha berat ini. Nasihat dan doa kami, moga Allah SWT kurniakan ke atas mereka kesabaran, yang dengan kesabaran itu, moga dibalas oleh Allah dengan kebahagiaan abadi di Syurga kelak, yang akan menjadi “pelangi” yang menyusuli “mendung” hidup mereka. Setiap insan yang menyedari tujuan keberadaan mereka, tentunya akan turut merasa gembira andai diberi ganjaran oleh Tuhan Yang Esa di perkampungan abadi di sana.

 

Semoga tragedi ini turut menyentuh naluri kemanusian setiap daripada kita, hingga dengan lunaknya jiwa, lantas masyarakat akan meninggalkan segala pelakuan fitnah, penganiyaan dan sebagainya, yang justeru merupakan sebuah bentuk kezaliman kepada insan ciptaan Tuhan  yang lain.

 

Wassalamu ‘alaikum

 

Ir. Faridul Farhan Abd Wahab 

Managing Director Futuwwah

 

No comments:

Post a Comment