Wednesday 27 April 2011

Program Sains & Al-Quran SAM BBST

Bandar Baru Salak Tinggi, 23 April 2011 – Pada hari Sabtu, 23 April 2011, pihak Futuwwah Training & Consultancy (FUTUWWAH) telah mengendalikan program “Sains & Al-Quran” kepada semua pelajar tingkatan 4, 5 dan 6 Sek. Agama Menengah Bandar Baru Salak Tinggi (SAMBBST). Program yang memakan masa sehari ini telah dimulakan dengan ceramah “Rahsia Sains di Balik Surah Ar-Rahman” oleh Pengarah Urusan FUTUWWAH, Ir. Faridul Farhan Abd Wahab.

 

Selepas rehat, peserta tingkatan 4 dan 6 dipecahkan kepada beberapa kumpulan sedangkan pelajar tingkatan 5 dihidangkan dengan ceramah bertajuk “Kepentingan Tarbiyah Kepada Pelajar” yang disampaikan oleh saudara Abdullah Din Suhaimi, seorang Jurutera Kanan di sebuah IPP tersohor tanah air. Bagi kumpulan LDK di kalangan pelajar tingkatan 4 dan 6, setiap kumpulan telah dikendalikan oleh barisan fasilitator daripada pelbagai latar belakang merangkumi pelajar IPT, pelajar jurusan perubatan, guru, ustaz, pekersa swasta, arkitek dan sebagainya.

 

Untuk slot petang, kumpulan LDK (tingkatan 4 dan 6) telah menyertai “Explore Race” yang mana di setiap check point, selain perlu menjalankan game tertentu, setiap kumpulan turut dihidangkan dengan pembentangan “Sains Solat” oleh fasilitator bertugas di setiap check point. Untuk pelajar tingkatan 5, mereka menikmati ceramah oleh Pengarah Program kali ini, saudara Mohd Fitri Mustafa dengan tajuk yang sama (Sains Solat).

 

Dalam tempoh yang singkat ini, tentu banyak perkara lagi yang boleh dikongsikan, namun terhad kerana kekangan masa. Walau bagaimana pun, rata-rata peserta berpuas hati dengan program kali ini. Kami di pihak FUTUWWAH mendoakan kejayaan pelajar-pelajar SAMBBST dan semoga program ini dapat melahirkan pelajar yang tidak sekadar cemerlang akademiknya, tetapi banyak menumbang kepada agama dan Negara.

 

No comments:

Post a Comment